9 Aralık 2013 Pazartesi
19 Kasım 2013 Salı
HOUSTON İNANÇ TURİZMİ İNFO HEYETİ DENİZLİ YE HAYRAN KALDI
HOUSTON'DAN İNANÇ TURİZMİ İÇİN GELEN İNFO
HEYETİ TRİPOLİS, HİERAPOLİS VE LAODİKEİA’YA HAYRAN KALDI...
VIP Luxury Travel organizesinde inanç turizmi için ülkemize gelen
ABD'li din görevlileri ve gazeteciler Denizli'den memnun ayrıldılar. Denizli
Kültür ve Turizm Müdürü Mehmet Korkmaz gezi ayrıntılarını paylaştı.
New York ve Houston'da faaliyet gösteren VIP Luxury Travel'ın sahibi Hülya June Aydoğan'ın öncülüğünde Kültür ve Turizm Bakanlığı işbirliğinde ABD-Türkiye arasındaki inanç turizminin geliştirilmesi amacıyla düzenlenen info gezisine eşlik eden Denizli Kültür ve Turizm Müdürü Mehmet Korkmaz din görevlileri ve basından oluşan 7 kişilik heyetin ülkemizden memnun ayrıldıklarını açıkladı.
ABD Houston'dan inanç turizmi için gelen heyet hakkında beyanat veren İl Kültür ve Turizm Müdürü Korkmaz; '' Amacımız, inanç turizmini canlandırarak bölgede gecelik konaklama sayısını artırmaktır '' dedi.
New York ve Houston'da faaliyet gösteren VIP Luxury Travel'ın sahibi Hülya June Aydoğan'ın öncülüğünde Kültür ve Turizm Bakanlığı işbirliğinde ABD-Türkiye arasındaki inanç turizminin geliştirilmesi amacıyla düzenlenen info gezisine eşlik eden Denizli Kültür ve Turizm Müdürü Mehmet Korkmaz din görevlileri ve basından oluşan 7 kişilik heyetin ülkemizden memnun ayrıldıklarını açıkladı.
ABD Houston'dan inanç turizmi için gelen heyet hakkında beyanat veren İl Kültür ve Turizm Müdürü Korkmaz; '' Amacımız, inanç turizmini canlandırarak bölgede gecelik konaklama sayısını artırmaktır '' dedi.
'' Yedi Kilise Küçük Asya Hac Ziyareti '' adı altında 13-18 kasım 2013 tarihlerinde ABD'den 8 bin kilometrelik mesafe katederek Türkiye'ye düzenlenen gezi programı çerçevesinde 7 kişilik dini gruba, İstanbul, İzmir, Kuşadası, Denizli ve Manisa'daki inanç merkezleri gezdirildi.
Denizli Kültür ve Turizm Müdürü Korkmaz, gazetecilere yaptığı açıklamada, ziyaretçilerin Türkiye'deki dini merkezler hakkında bilgi almak için geldiklerini, grubun ulaşım giderlerini Kültür ve Turizm Bakanlığı, konaklama giderlerini ise sektör paydaşlarının karşıladığını söyledi.
İncil'de adı geçen 7 kiliseden biri olan Denizli'deki Laodikya Kilisesi, keşfedilmesiyle Hristiyan alemini heyecanlandıran Hz. İsa'nın 12 havarisinden biri olan St. Philipopus'un mezarı ve Tripolis'deki kiliseyi 17 Kasım 2013 tarihinde ziyaret eden gruba, İl Kültür ve Turizm Müdürü Mehmet Korkmaz bizzat eşlik ederek, grubun Denizli'den memnun ayrılmaları için gayret sarfetti.
Gezi sırasında Laodikya Antik Kenti hakkında Kazı Başkanı Prof. Celal Şimşek, Hierapolis Antik Kenti hakkında Prof. Dr. Francesco D'Andrea ve Tripolis Antik Kenti hakkında ise Yrd Doç.Dr.Bahadır Duman bilgilendirme yaptılar.
Denizli Kültür ve Turizm Müdürü Mehmet Korkmaz konu ile ilgili şu açıklamalarda bulundu:
'' İnanç Turizmi açısından önemli bir potansiyele sahip olan Denizli'de St.Phillip Martyriumu ve Mezarı Hierapolis'te, Anadolu'da kurulan 7 kiliseden birisi Laodikya' dadır. Ayrıca Tripolis (Buldan), Herakleia Salbace (Tavas), Attuda (Hisarköy) ve Colossae gibi çok sayıdaki antik kentlerde bulunan eski dini merkezler sayesinde önemli bir İNANÇ TURİZMİ potansiyeli arz etmektedir. Aynı zamanda ilimizde bulunan tarihi cami ve Türk-İslam büyüklerine ait türbeler de çok sayıda ziyaretçi akınına uğramaktadır. '' dedi.
ABD'den inanç turizmi için gelen misafirleri ağırladıklarını, bu tür organizasyonlara çok önem verdiklerini kaydeden Korkmaz, '' Bölge ve ülkemizin tanıtımına sağlayacağımız katkıyı ön planda tutuyoruz. Özellikle Denizli'deki inanç turizmi potansiyelinin tanıtılacak olması bakımından oldukça önemli bir program. Tripolis, Laodikya ve Hierapolis'teki kilise ve mezar turistlerin büyük ilgisini çekiyor. Dünyanın 4 bir yanından ayin yapmak isteyenler buraya akın ediyor '' diye konuştu.
Kültür ve Turizm Müdürü Mehmet Korkmaz; inanç turizmi için gelen grupları önemsediklerini belirterek şunları söyledi:
'' Türkiye'de çeşitli yerleri ziyaret eden heyeti, Laodikya, Hierapolis ve Tripılis Antik Kentini gezdirdik. Biz bu grubu önemsiyoruz. Din adamları ve gazeteciler ülkelerine döndüklerinde Denizli'ye ve gezdikleri diğer illere tur kapsamında turist gönderecekler. Hedefimiz tek gecelik konaklamayı daha fazla güne yaymak. Termal ve inanç turizmi projelerimizde başarılı olmak istiyoruz. Denizli'de Laodikya, Hierapolis ve Tripolis Antik Kenti başta olmak üzere 19 antik kent var. Bunların 5 tanesinde kazı çalışmaları yürütülüyor. Amacımız, kazı yapılan antik kentleri turizme kazandırarak, inanç turizmindeki payı arttırarak tek gecelik konaklama sorununu çözmek '' olduğunu ifade etti.
4 Kasım 2013 Pazartesi
YANILTICI TANITIMIN TURİZM SEKTÖRÜNE ETKİLERİ …
Kanunlar,
uygulamalar, sorunlar ve çözüm önerileri...
Ülkemiz turizmi son yıllarda büyük
bir gelişme göstererek daha dinamik bir yapı ve işleyişe kavuşmuş, dünya turizm
sektöründe önemli bir yere gelmiştir. Bu gelişmenin sürdürülmesinde, Kültür ve
Turizm Bakanlığı ve turizm sektörü olarak alınan önlem ve düzenlemeler büyük
rol oynamaktadır.
4848 sayılı Kültür ve Turizm Bakanlığı Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun, 2634 sayılı Turizmi Teşvik Kanunu ve Turizm Tesislerinin Belgelendirilmesine ve Niteliklerine İlişkin Yönetmelik kapsamında, ülkemiz turizm sektörünün gelişmesi ve daha verimli çalışması için anılan mevzuatça aranılan niteliklere sahip olan tesislere Kültür ve Turizm Bakanlığınca turizm işletmesi belgesi verildiği ve bu tesisler teşvik mevzuatı kapsamında teşvik edilmektedir.
4848 sayılı Kültür ve Turizm Bakanlığı Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun, 2634 sayılı Turizmi Teşvik Kanunu ve Turizm Tesislerinin Belgelendirilmesine ve Niteliklerine İlişkin Yönetmelik kapsamında, ülkemiz turizm sektörünün gelişmesi ve daha verimli çalışması için anılan mevzuatça aranılan niteliklere sahip olan tesislere Kültür ve Turizm Bakanlığınca turizm işletmesi belgesi verildiği ve bu tesisler teşvik mevzuatı kapsamında teşvik edilmektedir.
“Turizm Tesislerinin Belgelendirilmesine ve Niteliklerine İlişkin Yönetmeliğin 19. Maddesinde “Oteller, asli fonksiyonları müşterilerinin konaklama ihtiyaçlarını sağlamak olan bu hizmetin yanında, yeme-içme, spor ve eğlence ihtiyaçları için yardımcı ve tamamlayıcı birimleri de bünyelerinde bulundurabilen tesislerdir. Oteller, bir, iki, üç, dört, beş yıldızlı oteller olarak sınıflandırılırlar” denilmektedir. “Turizm Teşvik Kanunu”nun 3. Maddesinin (g) bendinde Turizm İşletme Belgesinin turizm sektöründe faaliyet gösteren turizm işletmelerine Kültür ve Turizm Bakanlığı’nca verildiği belirtilmektedir.
Dolayısıyla Kültür ve Turizm Bakanlığı mevzuatı çerçevesinde “yıldız” simgesi yalnızca Kültür ve Turizm Bakanlığı’ndan Turizm İşletme Belgesi almış tesislerce kullanabilmektedir. Bu itibarla Belediye veya Özel İdare gibi diğer kamu kurumlarınca ruhsatlandırılmış olan tesisler, tanıtım ve pazarlamalarında “yıldız” simgesini kullanamazlar, hükmüne rağmen maalesef ülkemizde Turizm İşletme Belgesine haiz olmadığı halde yıldız ibaresini kullanarak tesislerinin tanıtımını yapan çok sayıda işletme bulunmaktadır. Bu tesisler Turizm İşletme Belgeli tesislere karşı haksız kazanç sağlayarak yürürlükteki mevzuat hükümlerine aykırı olarak haksız rekabete de yol açmaktadırlar.
Teknolojinin gelişmesi reklam ve tanıtımın hatta direk rezervasyonların yapılabildiği internet sitelerinin yayılmasına zemin hazırlamış ancak bu sitelerin kontrolünü de neredeyse imkansız hale getirmiştir. Bu sanal seyahat acentesi gibi çalışan, nesnel olmayan ve karşınızda çoğu zaman bir muhatap bulamadığınız sitelerde yapılan tesis reklam ve tanıtımlarında afaki gerçek dışı mesela Belediye Belgeli bir pansiyonun 3 yıldızlı otel gibi gösterildiği tanıtımlara sıklıkla rastlanır olmuştur.
Kültür ve Turizm Bakanlığı’ ndan belgeli Seyahat Acentaları, turizm işletmeleri ve Kültür ve Turizm Bakanlığı’ ndan belgesi bulunmayan yeme-içme ve konaklama tesisleri; internet siteleri, satış katalogları, broşürler, yazılı ve görsel basına verdikleri ilan ve reklamlarda, müşterileri aldatıcı veya yanıltıcı reklam, ilan ve örtülü reklam yapamazlar.
Kültür ve Turizm Bakanlığı’ndan belgeli tesislerce yanıltıcı tanıtım yapıldığının belirlenmesi halinde Kültür ve Turizm Bakanlığımızca idari yaptırım uygulanmaktadır. Kültür ve Turizm Bakanlığı’ndan belgesi bulunmayan tesisler üzerinde Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın herhangi bir yaptırımı bulunmamaktadır. Turizm Belgesi bulunmayan tesislerin yanıltıcı tanıtımına ilişkin işlemler ilgili mevzuat uyarınca Gümrük ve Ticaret Bakanlığı’nca yürütülmekte olduğundan, belgesiz tesislere ilişkin yanıltıcı tanıtımın tespiti halinde konu gereği için Gümrük ve Ticaret Bakanlığı’na iletilmektedir.
4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanunun 16. Maddesine göre yanıltıcı tanıtıma giren uygulamalar ülkemizin imajını kötü etkilemekte ve müşterinin mağdur olmasına yol açmaktadır.
Bu kapsamda, turizm sektöründe faaliyet gösteren, sınıfı dışında reklam ve tanıtım yapan Turizm İşletme Belgeli tesisler Kültür ve Turizm Bakanlığı’na, Belediye Belgeli tesislerin tespiti halinde ise 4077 Sayılı Kanunun 25. Maddesinin 8. Fıkrası gereği 2013 yılı için 87.915 Türk Lirası idari para cezası uygulanmaktadır.
İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü olarak ülkemiz ve ilimizin imajını zedeleyen, yanıltıcı tanıtım yapan turizm belgeli ve belgesiz olarak faaliyet gösteren tesislerle ve internet siteleri ile mücadele edilmektedir. Bu konuda muhatap bulabildiğimiz birçok internet sitesinin ve tesislerin yanlış tanıtım ve bilgilendirmeleri düzelttirilmektedir.
Belediye veya Özel İdare Belgeli olarak faaliyet gösteren yeme-içme ve konaklama tesislerinin yanıltıcı tanıtım yapmalarının tespit edilmesi durumunda konu Gümrük ve Ticaret Bakanlığı, Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğü’ne iletilmektedir. Konunun incelenmesi ve karara bağlanması haftalarca sürmektedir. Bunun sonucunda da tesislerin yanıltıcı tanıtıma devam etmesine, müşterilerin mağdur olmasına, haksız rekabete yol açılmasına ve ülkemiz turizminin de olumsuz olarak etkilenmesine sebep olunmaktadır. Bu sorunun anında ve yerinde çözümlenebilmesi için, naçizane fikrim yetkilerin Ankara’dan İllere verilmesi, yanıltıcı tanıtımın engellenmesi ve mağduriyetlerin giderilebilmesi açısından büyük önem arz etmektedir.
Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın ana hedeflerinden biri olan; Cumhuriyetimizin ilanının 100. yılı olan 2023 yılında hedeflenen 63 milyon turist, 86 milyar dolar gelire ulaşılabilmesini teminen, ülkemize gelen ziyaretçilerin beklentilerinin en iyi şekilde karşılanması ve ülkemiz turizminin zarar görmemesi ayrıca turizm tesislerinin ve internet sitesi sahiplerinin yukarıda belirtilen idari para cezasına maruz kalmaması için internet sitelerinde, satış kataloglarında, broşürlerde, yazılı ve görsel medyada müşterileri aldatıcı ve yanıltıcı reklam vermemeleri ülkemiz turizminin imajının yanında kendi menfaatleri açısından da büyük önem arz etmektedir.
Mehmet KORKMAZ
Denizli Kültür ve Turizm Müdürü
04 Kasım 2013 Pazartesi
Denizli Kültür ve Turizm Müdürü
04 Kasım 2013 Pazartesi
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)
https://denizli-turizmi.blogspot.com/2014/07/
https://denizli-turizmi.blogspot.com/2014/07/
-
DENİZLİ MAĞARALARI 1-Acıpayam Dodurgalar Keloğlan Mağarası: Gelişmiş batı ülkeleri ve A.B.D de 18. yüzyılın ortaları...
-
DENİZLİ İÇELERİ 1-ACIPAYAM İLÇENİN TARİHİ: Eski çağlarda " İndos Vadisi" olarak bilinen bölge, sırasıyla Hititler, İonlar,Akalar...